• Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023

01.07.2023

23 czerwca odbyła się uroczystość zakończenia roku szkolnego, która przyniosła wiele radości i wzruszeń. Na scenie wystąpili uczniowie klasy VIII, którzy przygotowali krótką, ale pełną optymizmu inscenizację.
            Na scenie pojawili się również uczniowie klasy III, którzy mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności recytatorskie.

Najważniejszym momentem uroczystości było rozdanie świadectw, wyróżnień, nagród i dyplomów. Pani Dyrektor osobiście wręczała uczniom ich zasłużone świadectwa z wyróżnieniem i nagrody za ich ciężką pracę i zaangażowanie w nauce.
            Wśród uczniów klasy VIII szczególne wyróżnieni za swoje osiągnięcia i zachowanie w trakcie całego etapu edukacyjnego zostali: Zuzanna Musiał i Jakub Kocińki  - otrzymując statuetkę absolwentki i absolwenta szkoły podstawowej.

Ta uroczystość była nie tylko zakończeniem roku szkolnego, ale również okazją do podziękowania wszystkim za wspólną pracę i wysiłek, jakie włożyli uczniowie, nauczyciele i rodzice. Był to moment, który na długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników i zostawił po sobie wiele pozytywnych wspomnień.

Zapraszamy do fotorelacji z uroczystości.

• Wycieczka prymusów do Tarnowskich Gór

01.07.2023

Jak co roku Pani Jadwiga Zawadzka - Wójt Gminy Kruszyna zaprosiła najlepszych uczniów na wycieczkę. Prymusi, uczący się w szkołach na terenie naszej gminy, zwiedzili Kopalnię Srebra w Tarnowskich Górach i Muzeum Chleba w Radzionkowie.

Z samego rana 22.06.23r. wyruszyliśmy w trasę. Zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum Chleba, w którym odbyły się warsztaty wypieku plecionek chlebowych. Każdy z uczestników wycieczki otrzymał kawałek ciasta do uformowania. Kiedy piekło się już w piecu, oglądaliśmy bardzo ciekawą prelekcję o chlebie, z której wynika, że spośród najróżniejszych wypieków nasz polski, tradycyjny chleb nie ma sobie równego…

Dowiedzieliśmy się, że misją tego muzeum jest kultywowanie i uczenie szacunku do chleba oraz związanych z nim polskich tradycji. Założycielem tego miejsca jest pan Piotr Mankiewicz. Człowiek z pasją i ogromnym zamiłowaniem do Górnego Śląska. Propagator działania na rzecz kultury regionalnej. Po wysłuchaniu prelekcji wyruszyliśmy na zwiedzanie muzeum, w którym zgromadzono różne ciekawe przyrządy,  były one kiedyś wykorzystywane w cukierniach czy gospodarstwach domowych. Mieliśmy okazję usiąść w ławkach szkolnych, w których mogli zasiadać nasi dziadkowie. Były to solidne zielone ławki z kamienną tabliczką i rysikiem. W ,,dawnej” klasie mogliśmy podziwiać na ekspozycjach mundurki szkolne, tornistry i pomoce naukowe, z których korzystali kiedyś uczniowie. Po obejrzeniu kilku pomieszczeń muzealnych bogato wyposażonych w różne meble, pralki, lodówki z dawnych lat udaliśmy się z przewodnikiem do Kopalni Srebra. Podzieleni na dwie grupy zwiedzaliśmy podziemne labirynty korytarzy, aby poczuć surowe warunki, panujące w kopalni. Niewielki odcinek pokonaliśmy łodziami. Kiedy wyjechaliśmy windą na powierzchnię, czekał już na nas smaczny dwudaniowy obiad. Posileni i zregenerowani podążyliśmy do autokaru, aby przejechać do Sztolni Czarnego Pstrąga. Ostatni odcinek wycieczki przepłynęliśmy łódkami  600-metrową trasą pod opieką przewodnika, który opowiadał nam o ciekawych historiach górnictwa w Tarnowskich Górach. Mimo upalnej pogody warunki 40 m pod ziemią okazały się dla nas dobre. Może było trochę chłodniej, ale byliśmy zaopatrzeni w ciepłe okrycia. W dobrych nastrojach i z zakupionymi pamiątkami wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Serdecznie dziękujemy Pani Wójt i Radnym Gminy Kruszyna za tak wyjątkową i interesującą nagrodę, a wszystkim uczniom życzymy sukcesów w naucew przyszłym roku szkolnym 2023/2024.

• oGRAJmatmę - Laboratoria Przyszłości z Minecraftem

01.07.2023

W roku szkolnym 2022/2023 w klasie V mieliśmy okazję realizować zajęcia rozwijające pod programem zatytułowanym ,,oGRAJmatmę - Laboratorium Przyszłości z Minecraftem". Podczas tych zajęć, uczniowie mieli możliwość poznania i wykorzystania potencjału środowiska Minecraft do rozwijania swoich umiejętności matematycznych.

Podczas pierwszych zajęć uczniowie zostali zapoznani z grą Minecraft, jej interfejsem i podstawowymi funkcjonalnościami. Następnie skupiliśmy się na wyzwaniach matematycznych, które mieliśmy do wykonania w tym wirtualnym świecie, cyklicznie na każdych zajęciach. Uczniowie mieli okazję rozwiązywać zadania matematyczne, takie jak obliczanie obwodu i pola figur geometrycznych, porównywanie liczb i ułamków, sortowanie liczb, budowanie brył przestrzennych, rozwiązywanie zadań problemowych, rozwiązywanie równań matematycznych, zastosowanie symetrii, wykorzystanie sudoku i innych. Każde wyzwanie było zaprojektowane tak, aby wykorzystać umiejętności matematyczne uczniów i jednocześnie zachęcić ich do kreatywnego myślenia w środowisku Minecrafta.

W drugim półroczu zajęliśmy się projektem budowy naszej własnej szkoły podstawowej w świecie Minecrafta. Uczniowie zostali poproszeni o zmierzenie szkoły oraz przeliczenie potrzebnych wymiarów i proporcji, aby móc rozpocząć budowę. Wykorzystując zdobytą wiedzę matematyczną, uczniowie skrupulatnie mierzyli poszczególne części budynku, obliczali powierzchnie, a następnie przekładali je na skalę wirtualnego świata Minecrafta. Była to świetna okazja dla uczniów do praktycznego zastosowania matematyki i równoczesnego rozwijania umiejętności wirtualnej konstrukcji i planowania.

Cały cykl zajęć ,,oGRAJmatmę z Minecraftem" był dla nas nie tylko ciekawym doświadczeniem, ale również okazją do rozwijania kreatywności, współpracy i umiejętności rozwiązywania problemów. Uczniowie zdobyli wiedzę matematyczną w praktycznym kontekście i zobaczyli, jak matematyka może być użyteczna w codziennym życiu. Ponadto, praca nad projektem budowy szkoły w świecie Minecrafta pozwoliła im zrozumieć znaczenie dokładności pomiarów i proporcji w architekturze.

Zajęcia pt. ,,oGRAJmatmę z Minecraftem" prowadzone w roku szkolnym 2022/2023 były nie tylko angażujące, ale także wzbogaciły wiedzę matematyczną uczniów i umiejętności praktycznego zastosowania jej w środowisku wirtualnym. Były to zajęcia, które połączyły edukację matematyczną z technologią, stwarzając inspirujące i motywujące środowisko pracy dla uczniów.